Groot Nederland, inclusief Brussel ?

  1. Andy Ronin
    Andy Ronin
    Nu dat ik lid ben van deze groep, moet ik zeggen dat er bepaald weinig activiteit is hier. Laat ik dus maar iets starten:

    Stel dat het er ooit van komt, nemen we Brussel erbij of niet?

    !! -> grondgebied ligt volledig in Vlaanderen
    !! -> bevolking is hoofdzakelijk franstalig
  2. Treize
    Treize
    Erbij dan maar.
    Frans als erkende lokale taal, net als het Fries in Friesland.

    Eventueel mogen er wat mij betreft ook Waalse provincies bij, maar Frans nooit als nationale taal.
    Luik zou interessant zijn IVM zijn lokale wapenindustrie (FN en CMI, iets waar we een gebrek aan hebben) en de Duitstalige gebieden die m.i beter bij het Nederlandstalige deel passen en niet bij het Franse deel.
  3. lolIsuck
    lolIsuck
    ik zie liever dat Luik bij Limburg komt en Limburg onafhankelijk (hebben jullie toch niets aan, de rotste NLse provincie en de rotste Vlaamse)
  4. Treize
    Treize
    Lul nie.
  5. Miroslav Klose
    Miroslav Klose
    Drenthe is de rotste provincie van Nederland.
  6. lolIsuck
    lolIsuck
    , niet volgens de meerderheid in Nederland. Dat Belgisch Limburg de rotste provincie van België is, heb ik van Andy
  7. Andy Ronin
    Andy Ronin
    Hey, ik heb nooit het woord rot gebruikt!
    Nutteloos misschien, vooral economisch gezien.
    Maar in de traditie van bufferstaatjes die wij in de lage landen hier hebben, kunnen we het gehele Limburg gebruiken als schild tegen een eventuele wederopstanding van de Duitse adelaar
  8. Treize
    Treize
    Limburg is zo arm nog niet, en erg mooi.
  9. lolIsuck
    lolIsuck
    we hebben wel steenkool hoor!!!!
  10. nessj999
    nessj999
    ik vindt alleemaar vlaanderen erbij, en stukjes van duitsland, bentheim en zo, maar dat zal niet lukken
  11. Phalanx300
    Phalanx300
    Vlaanderen inderdaad vanwege de geschiedenis en cultuur dat voor het grootse deel overeen komt. En lang niet zo ver verschilt als bijvoorbeeld Limburg en Friesland van elkaar verschillen. En met Limburg en Noord-Brabant gaat het ook goed in Nederland. Nederland staat ook niet alleen voor Holland maar voor alle "Nederlanden". Waarvan Vlaanderen er ook één van is.

    Zou het zover komen dat Vlaanderen het er mee eens zal zijn om zich bij Nederland aan te sluiten dan zitten we alleen met Brussel. Van oorsprong toch een Nederlandstalige stad.
  12. Valkar
    Valkar
    Brussel gewoon netzoals Berlijn maken vroeger
    Nee grapje

    Gewoon een soort wisselstad laten worden. Waar mensen vrij kunnen bewegen.
Results 1 to 12 of 12